Jaha, oj, jag trodde jag var i "Demokratiska Sverige med exemplariskt rättssystem", men jag måste gått fel

Läs detta. Läs och fasas med mig.

Ursäkta. Mannen i fråga har tidigare varit dömd för narkotikabrott och rattfylleri, men ändå får han jobba kvar som polis. Han har nu blivit dömd för sexuellt utnyttjande och tjänstefel. 40 dagsböter och villkorlig dom - men det står inget om att han skulle blivit av med jobbet? Ska ett sånt arsel få jobba kvar som polis? En man som, förutom vara allmänt rövig och försöka lura sig på sex och knark, utnyttjar en person som sitter i sjukt låg sits.

Samtidigt som en snubbe som körde moppe utan körkort en kortare sträcka också får 40 dagsböter.

Ursäkta?

Är det bara jag som blir arg? Är det bara jag som känner för att döda någon?

Jag kanske skulle plugga jurik ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0