Man kan vara glad fast man inte är glad

Igår åkte jag till Josse och tittade på folk som sjöng kareoke, lekte charader, tittade på två filmer, gick på två promenader (varav den senare var halv fem på morgonen), åt chokladmuffins, chokladkolatårta, rulltårta, chips (okej, de åt jag inget av, med det fanns), morotsstavar, jordnötsringar, rostat bröd och vaniljyogurt. Till det dracks det jordgubbssaft, julmust och O'boy. Knytis FTW.
   Sov gjorde jag också. Somnade vid efter sex och sov till halv två.

Jag är pigg och vill gå ut och röra på mig. Gå på långpromenad, hoppa studsmatta, ligga i gräset och titta på molnen. Kramas med någon. Leka med hundar.

Men Jess tittar på TV och det är inte roligt att vara ute själv. Fast jag har lekt med min cykel. Drog bort de röda grejerna med Coca-Cola, på lådgrejen (okej, ingen fattar men det skiter jag i) och har börjat måla svarta mönster där istället. Fast jag orkade bara ena sidan, sen vart det lite tråkigt. Och kladdigt. Jag har en uttjänt eye-liner som pensel.
   Invigde också cykeln för sommaren och cyklade med Jess till ICA och tillbaks. Jag borde få en applåd för att jag är så duktig.

Nu ska jag måla klart min cykel och duscha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0