Lortgrisar är smutsiga grisar

Jag har smutsiga fötter. Jättesmutsiga. För jag har gått barfota. Årets första nakenfotspromenad. Som inte var så lång. Men jag gick med Erik till bussen. Utan strumpor och skor.

Sommarjobb har jag fått också, som djurskötare på Norra berget i juli. Det är bra. Djur är bra. Äver fast det är getter och kaniner och bajs. Typ. Det har varit supersoligt, fast på dagen var det inte så soligt. Men varmt. Hittade en Jessica H när jag åkte från skolan gjorde jag också så vi bakade och fikade i solen. Fast vi bakade inne, men fikade gjorde vi ute. I solen.
   Med Erik bakade jag inte. Med honom lagade jag mat och sedan gjorde vi barnförbjudna saker. Han är bäst att göra barnförbjudna saker med. Fast han är min så ingen annan får pröva.

Jag har en miljard skolarbeten jag inte orkar göra. Men ikväll ska jag skriva ett tal. Det måste jag. Verkligen. Om ett öga tror jag. Jag vet inte. Jag vet inte mycket just nu. Men jag vet att jag är glad och att jag ska hjälpa Eva fixa fest på lördag och att jag ska festa och vara glad. Glad ja. Och äta sallad och vitlöksbröd och vara glad. Och innan ska jag på vernissage och titta på saker och äta salta pinnar och vara glad.

Idag har jag varit glad.

Jag tror jag är en lycklig människa. Jag vet inte säkert, men jag tror att jag skulle kunna se tillbaks på den här våren och säga att där var ag lycklig. Även fast jag inte mådde så bra. Hela tiden. Så var jag nog lycklig.

Imorgon ska jag på Bista med Alex. Jag älskar henne.

Kommentarer
Postat av: Lusse

Jag har också gått barfota idag =D

Men nå jäkla sommarjobb har jag då inte fått>.<

2010-05-17 @ 21:51:25
URL: http://lovelysunflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0