Lime-tree arbour

Vet ni vet ni vet ni?
   Så klart inte. Men snart!
   På idrotten idag hade vi självförsvar. En polis kom och tränade och gick igenom saker och lite smått om lagar. Vi skulle bland annat lära oss hur man gör när man blir strypt (tre sekunder utan luft tuppar man av, den ni) och jag var på väg att få panik när Alex skulle låtsas strypa mig. Höll även på att flippa ut på riktigt när min lärare skulle lägga sina händer runt halsen på mig. Illa Hanna, illa. När vi låg på golvet däremot gick det hur bra som helst att bli strypt, även fast Alex tog i lite väl mycket. Det säger en del om mig tror jag, haha.

På skolan fanns en massa partier idag, bland annat Sverigedemokraterna. Det var intresant. Jag och Ria och Alex gick runt och frågade alla om hur de skulle bekämpa rasism, om deras intigrationspolitik och hur de förhöll sig till HBT-frågor. Rikitigt kul, sverigedemokraten var riktigt illa och visste inte alls vad han skulle svara på våra frågor.

Efter skolan gick jag runt på stan med Sania och köpte mig två böcker. Dumt. Men det var en bok om Andy Warhol och en som hette Pop Art. Så jag var ju tvungen. Var faktiskt skituktig imorse och ringde läskiga samtal till läskiga ställen. Som inte var så läskiga. Men jag gjorde det själv och det var bra gjort för att vara mig. Så jag behövde en belöning.

Har även lekt med Lusse under eftermiddagen, very nice indeed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0