Bordet står där borta

Jag borde jag borde jag borde. Jag borde plugga samhällskunskap och geografi och naturkunskap. Jag borde skaffa sommarjobb. Jag borde ägna mer tid åt skolan överhuvudtaget. Men det är så tråkigt och segt och jobbigt och jag orkar inte.

I sommar kanske jag och Eva åker till Skåne. Bara för att vi kan. Dessutom ska jag på Gatufesten och se Kent. Bara för att jag vill.

Jag ska sälja min stationära dator till pappa. Kanske ska till Jossan i veckan, för att lämna ägarbeviset till Tindra och få pengar. Jag är duktig på att spara. Ska hjälpa till med huset när snön smält bort - det ska byggas och målas och rivas och jag ska ha pengar. För vet ni vad? Jag vill inte jobba med saker jag inte vill ha att göra med. Det är skittråkigt, och bara för att alla andra vill ha pengar och söker jobb och skaffar kontakter och övervinner rädslor och skriver CV:n så innebär inte det att jag borde göra det. För jag är ett eget jäkla kreatur.
   Mm, det kommer sluta med sista-minuten-ansäkningar till diverse sommarjobb, men jag är på lite smått dåligt humör just precis nu.
   Imorgon är det skola vilket suger stenhårt. Jag vill träffa Erik. Jag vill ha kramar. Jag borde sova, men jag är för stressig i kroppen.

Jag mår illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0