Vi tappar takten

I fredags sov jag hos Erik och hade picknick och åkte hem och gav Madde sin present och åt middag och sedan åkte jag till Ria och hade filmkväll och på natten vaknade jag inte och hade hög feber fast det beror nog på att jag åt alvedon regelbundet och så och sen idag fick jag skjuts av Rias pappa i hans supercoola MG och den var grön och det blåste om öronen och sen låg jag i badet och blev jätteglittrig för jag hade en badbomb med massor av glitter och jag har inte badat på flera månader och så åt jag tårta och päron och sen åkte jag till mamma och jag har inte tagit alvedon sen elva i morse och jag känner verkligen febern men jag vill inte trycka undan den nu så jag ska vara febrig och fanjävlig inatt och vara ensam och imorgon vet jag ingenting men jag åkter till stugan på torsdag och då fyller Sania år och sen kommer jag nog hem på söndag men jag vet inte och sen vet jag ingenting alls faktiskt men helgen därpå är det midsommarafton och jag vet inte vad jag ska göra faktiskt men jag har blivit bjuden till Baggböle av Maddes kompis och Baggböle hörs ju på namnet vad det är och Madde har berättat med stjärnor i ögonen att det är ett jäkla bonnfirande och de ungdomar som finns försvinner kvikt ut i skogen och super väl så det känns ju fan så lockande så jag vet inte alls. Fast jag vet nog aldrig någonting.

Fick se en bild på mamma. Hon var så söt. Simon blev förvirrad först, han trodde det var jag. Fast så lika är vi inte. Bilden var tagen innan hennes kusins konfirmation och endast för att mormor skämdes så mycket över henne. För vilka fruktansvärda kläder hon hade på en konfa.
   En grön, förstor tröja som såg så mysig ut och jeans med lappar på ena knät och "kram" skrivet i röda bokstäver. Håret var kort, pojkigt. Mormorskängorna var underbart fina. Fast hon hade tubsockar. Mamma älskar tubsockar och jag tycker det är vedervärdigt.
   Men jag beundrar min mamma. Hon är så stark. Så självständig och modig. Hon klarar liksom allt. Min hjältinna och idol. Hon är allt jag försöker vara men inte klarar av.
   Det suger ju lite. Men. Jag är jag och även om vi är lika så är hon en annan person, hur mycket jag än vill vara som hon.

Nu har jag ont i huvet också. Ska sova lite.

Godnatt typ.

Kommentarer
Postat av: BoelBitar

Hundar är ju helt klart psykiskt störda! Pinnar liksom?



/BB

2010-06-13 @ 19:43:50
URL: http://boelbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0