Berätta för mig hur man bryter isen

Igår var jag för övrligt med Alex. Vi skrev en massa på vår rapport till samhällskunskapen, det känns som vi kommer att klara den biten äntligen. Dock är det ganska kul - vår ursprungrapport handlade om bibliotek, sedan ändrade vi ämnet till ätstörningar och nu har den förvandlats till en rapport om kvinnor och skönhetsideal. Underbart.

Idag fick jag också beröm av mamma. Vi satt ute på altanen till bara för en liten stund sedan och andades sommarnatt och pratade om allt och inget och så berömde hon mig för att jag klarar skolan så bra. Jag har inte så mycket frånvaro längre, jag har flera VG:n och till och med MVG:n och det ser ut som jag kommer få hyfsade betyg den här terminen också. Det gjorde mig glad. Att hon faktiskt märker det. Märker att jag kämpar lite mer, orkar lite längre.
   Nu sitter jag mest och är ledsen och vill att min pojke ska ligge här med huvudet mot min mage. Det är han himla bra på och det är så mysigt.

Godnatt kanske.


Kommentarer
Postat av: BoelBitar

Haha, seriöst: jag har ingen aning!



/BB

2010-06-03 @ 06:02:50
URL: http://boelbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0