Vardagslycka

Vid halv tre stegade jag, Jenn, Jess och Madde in på Alnös bageri och tog en innan-sprutan-fika. Vid lite över tre tröck en sadistisk tant in en jättestor spruta i armen på mig. Har inte vågat titta på sprutan förut, men nu när Jenn tog den så var jag tvungen att se hur den såg ut. Den var lång. Och den ska ju tryckas rätt in. Jenn trodde att nålen skulle gå rakt igenom armen på mig, haha.
   Sen köpte vi tandborstar.
   Jo, faktiskt. Vi gick in på Ica på Alnö och skulle köpa köttfärs. Och hittade tandborsthyllan. Jennifer och jag hittade superfina tandborstar. Men vi hittade bara tre som var super-duperfina, så vi övertalade Madde att svänga in på Ica Maxi så vi kunde få tandborstar. Efter att vi hade övertalat henne om det absolut viktiga i att ha superfina tandborstar med lustiga figuer på.
   Sagt och gjort - nu är jag ägare till en superfin tandborste som ser ut som en frack. Skittufft.
Dessutom köpte vi potatis så vi kan göra klyftpotatis till middag, samt vindruvor. Både röda och gröna vindruvor. Snacka om att jag kommer få ont i magen sen.

Nu är Simon och Linus uppe på taket och gör något, det låter som vi har elefanter ovanför huvudet. När farmor bodde här fick vi vara på taket hur mycket vi ville. Det utnyttjades flitigt av Simon på vintern då han släpar upp snowboarden och hoppar ner i snön. Själv hade jag det som solstol. Madde är däremot lite orolig, så nu råder takförbud - även för pappa. Han var lite tjurig åt det från början, men okej, Maddson har rätt, det är en mycket dålig idé att leka på taket.

Förresten så måste jag få tala om att jag tappade min mobil idag. Jo, det är sant. På parkeringen på Ica Maxi. Jag upptäckte det när vi var inne på Hööks (Jenn skulle byta ett träns, hon kom på att hästen hon ska ha det på passar bättre i brunt än i svart). Så vi fick lov att åka tillbaks till Ica och där låg den, brevid den bil som ställt sig på den parkeringsplats som vi stått på. Hel. Fungerande.
   Ibland har man tur som en tokig.

Kommentarer
Postat av: alex

vilken tur att den var hel ! hahah awsome ju :D

2010-02-02 @ 08:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0