Sommarsaknad

Imorgon åker vi till stugan. Familjen, pojken och jag. Jag hoppas på fint väder.
   När det är fint väder kan man vara ute och promenera eller cykla, långt långt långt. Man kan bada, fast det gör jag ogärna för musslorna och vattenmossan gör mig livrädd och så är det stenig botten. Man kan leka ute på logen och bygga saker, eller rota. Man kan grilla. Man kan ligga på gräset och bli myggbiten och läsa en bra bok. Om det finns kor där kan man klappa på dem också.
   När det är fult väder blir man på dåligt humör. Så då tränger man ihop sig i stugan och läser eller tittar på TV. För det är inte alls kul att vara ute om det inte finns någon torr stans att sitta och njuta.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0