Tråkig påsk. Fnys.

Jag vet vilket tema jag vill ha på min novell (Murar). Kan inte skriva ut det eftersom Alex läser bloggen och hon även sitter med i novelljuryn. Det känns lite lamt, men samtidigt ganska aktuellt. Jag måste bara hitta en bra huvudperson och - än viktigare - en bra handling.
   Det är så jobbigt när novellen måste utspela sig i Sundsvall och man måste ha en massa miljöbeskriviningar. Jag har så svårt för det.

Dessutom har jag lite smått svårt att ta djupa andetag. Jag försöker vänja mig vid att ha korsetten helt insnörad. Vilkte jag absolut inte har, men jag har den mer åtdragen än jag brukar ha. Vilket jag dumt nog drog åt direkt jag snörde på den. Orkar inte riktigt lyssna på den där inre rösten som säger åt mig att dra åt lite lite i taget, tills mot kvällen jag kanske kan dra åt helt. Men nejnej, det dunkar inte så. Här ska plågas!

Jag är en sådan machosist.


Uttråkad är jag också, men Månsen min vet hur man råder bot på det! Tur att jag har sådana snälla, stöttande vänner. Hm. Jag tror jag lagar lite lunch och kanske bakar något. Tidsdödande och med gott resultat.

Kommentarer
Postat av: alöx :D

lycka till med novellen :D

2010-04-04 @ 23:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0