Har inget tidsperspektiv och jag vet inte vart jag ska

Gaaaah! Jah håller på att bli tokig. Är hela tiden påväg att sträcka mig efter mitt skissblock och mina älskade stålstiftspennor, när jag inser att jag är hos pappa med inget bläck och inga papper. De ligger kvar hos mamma, eftersom jag inte vill riskera att förstöra något om jag tar med mig ritsakerna hit. Ska skaffa ett pennfodral eller dylikt att ha de i. Dessutom ska jag försöka rota fram taveldukar och oljefärger, för jag har värsta idén till tavlor jag vill måla.
   Det är hemskt att vara så kreativ när det inte finns något att ta ut sin kreativitet på!

Vill ha en kamera.
   Vill ha ett stafli.
   Vill ha dukar och block.
   Vill ha lera.
   Vill ha vassa stift och mjuka penslar och tusch.
   Vill ha oljor och akvareller.
   Vill ha mina fucking akrylfärger!

Jag exploderar snart! Får trösta mig med att jag lyssnar på bra musik, har ätit god middag och ska se på film sen. Och äta glass. Glass är bra. Har även en bok som har mycket hög brahetspotential (Nattgästen av Ben Elton). Böcker är bra. Enda sättet att jaga bort krativitetstvånget, förutom promenad. Som jag hade tvingat ut Jess på om hon varit hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0