bygg nått vackert eller krossa allt

Hej.

Idag var jag hos tandläkaren för att ta nya röntgenbilder, eftersom jag inte har tandställning längre. I samband med detta hittade tandläkaren ett hål i en tand, och bestämde sig således för att laga nämnda hål (första gången jag lagar en tand btw). Följande konversation utspelas:
Tandis: Visste du om att du hade ett hål där?
Jag: Nej.
Tandis: Så det har aldrig gjort ont?
Jag: Nej.
Tandis: Inte ilat heller?
Jag: Inte i den tanden. (kan anmärka här att det ilar i ett par tänder eftersom jag gnisslade tänder förut)
Tandläkaren joxar på lite med borren.
Tandis: Det är ett väldigt stort hål... Är det säkert att du inte märkt något?
Slutsats: Antingen har jag väldigt hög smärttröskel (fast det har jag verkligen inte), eller så har fett tjock emalj (fast det har jag ju inte heller), eller så är jag supermenchen (och det är ju inte helt otroligt).

När jag kom hem mötte jag en granne (? Hon visste i alla fall vad hundarna heter) som skulle se om något var hemma eftersom dörren var öppen och hundarna rymt. De hade gått till SR-huset för att skälla ut någon som blivit rädd och ringt polisen. Under tiden hade de som jobbar med vad-de-nu-gör (gräver hål och har en barack) tagit hand om Giz. Dex fick de dock inte tag på, han stod och reste ragg och skällde för glatta livet. Direkt jag kom dit och ropade på honom kom han springande, tyst och med svansen i vädret.
Prata med polisen fick jag göra också, de hade nyss kommit dit när jag kom.

Så. Spännande förmiddag. Undrar hur resten av dagen kommer bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0