gurk-gurk

Idag bestämde jag mig för att goggla på gurka. Jag hittade gurka.se. Därifrån har jag fått veta att det finns 40 ord i SAOL som innehar bokstaven "q". Så. Nu ska jag bara lägga alla på minnet så är jag fit for fight att spela Alfapet! (Som om jag inte vore det innan liksom.) Dock finns inte min quagga med. Stort snyft.

à la grecque
à quatre mains+
becquerel
bouquet
boutique
boutiquekollektion
chapeau-claque
jacquardmaskin
jacquardmönster
jacquardvävstol
q
qatarier
qatarisk
qatariska
qigong
q-märka
q-märkning
q-tecken
quantum satis
queer
queerteori
quenell
quiche
quilta
quiltfoder
quiltning
quisling
quislingregering
quorn
roquefort
roquefortost
squaredance
squaredans
squash
squashbana
squashhall
squashspelare
squaw
tequila
toque

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0