iPad revolution

Känner mig skittuff, sitter just nu vid en iPad. Pappa har lånat en från jobbet. Är typ skum att skriva på, men det där väl en vanesak kan jag tro. Jag kan inte säga att jag riktigt förstår hysterin med dessa små leksaker, men det är klart att det finns en del trevliga fördelar med den gentemot en mindre laptop till exempel. För det första är den liten och lätt, så där vinner den pluspoäng. För det andra har den ett relativt stort tangentbord, i jämförelse med en liten dator. Det är enkelt att komma åt "genvägar" (apparna). Men det är ett jobbigt liten tangentbord. Just nu skriver jag med tre fingrar (ett på ena handen, två på andra) och man kan inte släppa tangentbordet med blicken så mycket sonma jag hade velat. dessutom är den himla dyr och knepig. Men fräckt är det. Det må jag erkänna. Men guuud vad jobbigt det är att behöva gå in på andra texredigeraren för att kunna skriva! Inga styckeindelningar blir det! Och sjukt jävla jobbigt att ändra om man skriver fel, alltså gå tillbaka och bara radera den där bokstaven i mitten av ett ord. Eller ändra ett ord. Nästan omöjligt att komma åt utan att klicka fel. Well. Mac-gudarna får klara sig utan min själ ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0