Cirklar kan bara gå runt.

Nu är jag arton. Ville mest bara meddela det. Efter att jag har somnat och vaknat får jag te och presenter. Det är kul och bra. Senare får jag mer te och presenter för då kommer släkten och äter upp min kyklingpaj och på kvällen klockan sen firar jag med kompisarna. Det ser jag väl fram emot tror jag. Är inte alls på humör för att umgås. Om det inte vore för att jag saknade Erik så mycket hela tiden skulle jag låsa in mig på kattvinden och ruttna bort. Typ. Nej, men iallfall bli väldigt inaktiv. Ser fram emot morgondagen, inte. Har småångest (går det att sätta två vokaler brevid varandra dåsär?), men det har jag alltid när jag fyller år, försöker mest förtränga det. Har haft två väldigt nedstämda/deppiga/ruttna dagar. Hm, okej, inte igår morse för då vaknade jag med Erik, men efter att han hade åkt slog deppigheten till. Dessutom mår jag jätteilla hela nätterna och halva dagarna och åter igen är jag på väg in i en mycket sömnlös period. Sömtabletter och musik och te och böcker. Två tummar upp. På måndag börjar skolan och jag borde ha pluggat en massa men jag har inte velat och jag kommer ha ångest på söndag för att det snart blir skola.

Jag får försöka muntra upp mig i tanken på körsbörssockor och påfågelkorsett. Det går dåligt, men det är något iallafall. Kommer träffa Alex och Erik imorgon med och det längtar jag till som alltid för de är bäst och jag är överdrivet beroende av dem. Dumma dumma osjälvständiga Hannah. Dumma duma osjälvständiga Hannah som får ångest i folkmassor och som får ångest av att träffa många människor imorgon, även fast det är människor jag tycker om. Jag går inte ihop men jag orkar inte längre bry mig. Jag är jag och jag får leva med det. Jag mår oftast bra iallafall vilket är grymt possitivt. Tror inte heller att det här våren kommer bli speciellt jobbig.

Förresten måste jag få skriva att mamma tycker jag borde ha hund. Dexter lyder mig oftast bätre än han lyder mamma, vilket är ironiskt då jag är den människa, förutom Jen, i familjen som han tycker minst om. Dock kräver jag respekt och diciplin. Men jag får inte träna lydnad på Dex. Mamma kanske ska köpa en hund och då får jag leka med den. Jag mår bra att träna hundar. Ironiskt det med eftersom jag är en människa med mycket litet tålamod och som igentligen inte gilar hundar speciellt mycket. Förutom då att jag är hundrädd. Hon (mamma alltså) stöttar även mina planer på ett café. Hon tycker jag ska starta ett när jag gårr ut gymmnasiet och plugga deltid på sidan om. Jag gilar den idén. Den muntrar upp. Fler saker som faktiskt muntrar upp är tanken på vår. Igår smälte snön bort från vägen utanför mami. Tufft. Sen första snön har inte asfalten synts. Slavskottning hela vintern, men vem bryr sig om en gata där ingen bor? (Jag är en sjukt sarkastisk människa.)

Fett inlägg, japp. Jag mår bra av att skriva av mig. Du behöver inte läsa, det här är för mitt eget välbefinnande. Nu ska jag antingen krypa ihop i sängen och låtsas att jag sover eller spela Sims3 tror att jag är dimmig i synen. Det lutar åt Sims - jag är inte berädd att tänka än.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0