Jag hatar inte alltid måndagar

Det har varit en fin måndag det här tycker jag. Byggd på små, fina saker.

Det har liksom varit rätt bra väder och det har jag matchat med att vara rätt fint klädd (blåsvartrandiga leggings, trasiga leoparstrumpbyxor, tyllkjol och min älskade lilarandiga Zarahistoria till tröja).
   Efter nästan tre timmars väntan fick jag träffa Erik. Värt. Liksom, jag fick ju miljarders pussar och en cheesburgare.
   Som av en händelse stötte vi på Robin (Skäggrobin, inte Kommunistrobin) och hamnade på golvet i det där lilla utställningsrummet längst in i stora utställningsrummet på Kulturmagasinet. Och där satt vi. Och pratade. Och så vart det dags att åka hem.

Hemma vankades bakad potatis med avocadoröra och kräftstjärtar.
   När all potatis och röra var uppäten åkte jag och pappa ut och körde, en sista check innan imorgon. För ja, jag har min andra uppkörning imorgon. Är mer nervös nu än innan förra gången. Hjälp.


Sedan i lördags är mitt hår "under progress" igen. Siktar på vitt till studenten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0