Mindre bussig historia

Ok, såhär vare:

I morse hade jag en helt annan väska en den jag brukar ha, så naturligvis packade jag om. Det viktigaste låg på golvet i två högar: det som skulle ner i väskan och det som skulle läggas i fickan. Mina busskort (skolbusskortet + privata så jag skulle kunna ta mig till och från bilden) hamnade så klart i fickan. Tror jag dubbelkollade innan jag gick. Låste - nyckeln i fickan som jag hade busskorten i. Händerna i fickorna. Traskade till bussen och när bussen kom kände jag efter busskorten. Men. De var inte där. Och inte i väskan.
   Bästa Alex bjöd på resa till staden och Helex där vi skulle träna. Gick till stan efteråt och åkte på Erik busskort till honom. Gick till stan, åkte med pappa hem. Övertygad om att busskorten låg kvar på golvet där de var innan jag (trodde att jag) stoppade dem i fickan.

Nu är jag hemma. Busskorten ligger inte på golvet, inte i väskan, inte bland skorna uppe, inte på skrivbordet, inte i sängen, inte på toa, inte i köket. Så vitt jag kunde se i ficklampsljuset ligger de inte heller på trappen, under trappen, i rabatten, på gräsmattan (avgränsat område där jag gått) eller efter vägen.

Så SKITKUL. Nu kommer jag inte till skolan. Och liksom visst. Jag klarar att betala femtio spänn för ett nytt skolbusskort. Men. Mitt privata var liksom nyladdat, jag hade hudrasexti spänn där.

Behöver jag nämna att mitt smink är totalt utgrinat och att rummet ser ut som ett slagfält?

Kommentarer
Postat av: alex

Kuuul >.< jag hoppas verkligen att de dyker upp på något vis! <3

2010-10-13 @ 23:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0