Vera esse facimus nosmet ipsi

Jag saknar. Redan. Det är illa.
   Har knåpat bort nästan allt nagellack nu. Redan. Jag målade dem såhär härligt plastigt gröna i... torsdags? Kanske. De ser goda ut. Eller gjorde. Innan jag knåpade bort det mesta.

Imorgon har jag bara en lektion. Sen har jag ingenting. Då ska jag roa mig på stan med Alex och Juho och kanske äta sushi. Om jag anser det värt att lägga pengar på det. För å ena sidan är det ju sushi, men å andra sidan är det pengar. Jag får ju gratis skollunch. Suck. Men skor ska jag ha! Svarta med klack. Till bröllopet. Åh, Madde är så underbar. På tisdag ska vi till en skräddare och sy in min klänning. Eller, ta mått. På kvällen blir det utställning med underbara bildgruppen och i sällskap av Erik, Alex, pappa och Madde.
   Ja, just, jag ska ju ta emot stipendie imorgon. Kanske hålla ett kort tal, får se hur mycket övertalning Evy anser det värt att lägga ner. Om ingen säger något så säger inte jag något.

Min blogg känns bildlös och tråkig och jag vill ha en kamera. Och en kram. Jag behöver väldigt mycket en kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0