Min är för övrigt knallgrön och matchar mitt paraply (man vet ju inte om man blir upplockad av en modemedveten typ hur mode det nu är med knallgrönt)

Inatt fick jag sova mer än igår. Hela tre och en halv timme.
   Men jag var duktig och höll mig från datorn iallafall (med två utlästa böcker som resultat).

Idag är det internationella handduksdagen. Vilket inte betyder att man ska hedra handuken på något sätt, utan douglas Adams. Som idag dog för nio år och två veckor sedan. Jag förutsätter nu att alla har läst "Liftarens guide till galaxen" (filmerna gills inte, där framkommer inte hans geni) och därmed förstår vikten av att bära med sig en handduk. Inte bara för att människor och andramer eller mindre humanoida varelser från olika solsystem ska lita på en, utan för att det kan vara bra att ha ifall man exempelvis stöter på en Dregglande Dårfink (vid sådana här tillfällen är jag sorgsen över att jag inte läst de underbara böckerna på engelska. Måste snarast åtgärdas, så har jag lite sommarläsning).

Maria, jag försåstår din sorg över att ha glömt handduken - skolan vill inte ha oss levande, så är det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0