Hannah glad och trött

Jag är så trött så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Vill sova, men jag ska försöka vara uppe en timme till. När jag är så sjukligt trött måste jag tvinga mig att hålla mig vaken i en hyfsad dygnsrytm. Viket jag inte vill.
   Våra muffins blev goda, men torra och kompakta. Alex var tvungen att sticka medan de fortfarande var i ugnen och jag behövde få komma ut, så jag stängde bara av ugnen och gick ut. Fast jag vet att de alltid blir misslyckade när jag gör så...

Recept på sockerkaka, men jag brukar ha i en klick äppelmos, ett eller två rivna äpplen och lite kanel i smeten.
   Vill man göra muffins så räcker det till 12 - 18 stycken och då gräddar man i 15 - 20 minuter istället.


Blanda socker och ägg, häll i smöret (smält), filen och mjölken.
Blanda mjöl, bakpulvet och kanel och rör i smeten.
Gegga ner äppelgrejset och häll i en smörad och bröad form.
Grädda mitt i ugnen i 175 grader i 40-45 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0