Tralla la lilla montuss, kom hit skall du få en puss

Hum di dum di dum.
   Känner mig dum och glad, som Nalle Puh. Funderar fortfarande på vad som är likheten mellan vattennymf och nymfoman. Förutom att båda är kvinnor. Kanske är det som är själva grejen... Okej, nu känner jag mig verkligen blåst. Har funderat över det hela helgen. Tummen upp för Hannah!
   I söndags morse däremot var jag smart, det kan Alex intyga. Vi körde sån där frågesport ni vet, när man har tex kategorin "Geografi" och sedan en fempoängsfråga, tex "är stort, ligger på jorden" till och med en poängsfråga, tex "har en färg i namnet och slutar på -land". Grönland alltså. Ni fattar. I vilket fall - jag gissade rätt på en fempoängsfråga av oväntat slag, nämligen "Ett namn" och något i stil med 'härstammar från det insländska ordet för hjälmbärare". Rätt svar var så klart Hjalmar. Är man duktig eller är man?

Är lite småtrött. Lugn iallfall. Har pratar med Erik och Juho (via MSN såklart, är det ett digitaliserat samhälle så är det), så jag har fått ner mitt människobehov något. Är inte lika sammanbrottig heller. Det är värsta superbra. Funderar nästan på att sova. Klockan är trots allt typ två och jag har skola imorgon. Men men. Jag skyller på att jag inte kan sova för att jag är hungrig. Vet att det är en lögn och jag vet att jag blir mer hungrig om jag stannar vaken. Loka minskar inte hungern heller, hur mycket flädersmak den än har.

The Knife och Soundgarden håller mig sällskap genom natten.

Kan vara en vänlig (eller egoistisk?) människa och bjuppa på lite musik.


Det egoistiska ligger inte i musiken utan i att jag inte väljer låt efter hur bra den är, utan endast efter namnet.
"Hannah's conscious". Faktiskt så är låten jävligt dryg. Men den är gjord till en film, så vi låter det bero. Filmen är förresten "Hannah med H", asbra film, men jag gillar boken bättre. "Ett annat sätt att vara ung". Fick den av mormor för några år sedan och råkade kära ner mig i den. Känner igen mig i huvudpersonen, Hannah , men inte bara för att hon heter som jag (om jag inte minns helt fel så ändrade jag min stavning i samma veva jag fick boken, men jag kan missminna mig. Hoppas jag missminner mig, vore lite fånigt att döpa sig efter en bokkaraktär).

I vilket fall. Jag saknar Erik. Han är liksom typ bäst att sova med. Går inte att jämföra med Alex, för det är på helt olika sätt att sova med er på något sätt. Typ. Eller. Ah. Alex, bli inte sur/sårad/ledsen.
   Han är mysig och bra och trygg. Vill ha honom i sängen nu. Iiih, saknar. Suck. Jag är lite fånig. Strunt samma.
   Nu börjar jag få sömnbristsont-i-huvudet, så jag borde sova.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0