Köttbulle, köttbulle, vifta på sin svans...

Hahahha, läste tidningen nu när jag åt "middag", och hittade i "Lilla ST" (lokaltidningens barndel) en liten insändare som jag höll på att dö åt:

"Jag är lite småkär i Göran Pärsson men vart är han? Min kompis säger att han är kusin med kungen så han borde vara med i tv ibland men det är han inte. Kan inte ni fråga kungen vart Göran är för jag måste fråga veta varför jag är så kär i honom"
Sanna, 10

Charmigt eller bara failat?
   Kul iallafall.

Idag när vi (jag, Alex, Juho och pappa) åkte från Pipeline (okej, pappa hade vart på skaten) så diskuterade vi Per Gessle. Fast så mycket diskussion var det ju inte, vi satt endast och fetsågade honom. Den mannen är vidrig. Människorna som gillar honom är vidriga. Han borde aldrig ha blivit född. Apropå Per alltså (Göran Persson).

För att lugna ner mig i min Gessleilska kan jag skriva lite fler roliga saker jag hittade i ST idag.
   "Språkliga sprattel" var det här döpt till. Vet inte vart de hittat det, det kanske var redaktionen som hade en tråkig eftermiddag, vad vet jag, men det var lite småkul iallafall.

- Använd aldrig alliterationer
- Uttryck inte uppmaningar i negativ form
- Använd aldrig utlndska låneord när det finns en adekvat inhemsk terminologi desponibel. Låneord är inte á propos
- Anmärkningar inom parantentes är onödiga (även om de är relevanta)
- Man ska aldrig generalisera
- Uteslut citat. Som Ralph Waldo Emerson sade"Jag hatar citat. Berätta det du själv vet"
- Var inte omständig; använd aldrig fler ord än nödvändigt - det är överflödigt och risken är att du bara tröttar ut läsarna och får dem att tappa koncentration och intresse


Hohohohohohohho.
   Godnatt

Kommentarer
Postat av: Hanna

hihihih ^_^ xD

2010-01-21 @ 08:22:07
URL: http://intesarskiltspeciell.blogg.se/
Postat av: dojte

kär i göran person? Stackars unge ! haha



sv: haha ungefär samma tanke som jag fick då :P

2010-01-21 @ 10:35:24
URL: http://dojtes.blogg.se/
Postat av: Hermannmaiken

Great site. Good info

2011-11-22 @ 07:28:41
URL: http://hermannmaiken.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0