Fnys fnys MJAO

Idag var jag kandidat till "Miss Sverige". Iallafall enligt min retoriklärare, som efter dagens tal (det gick ganska bra för mig faktiskt. Ett bra tal, men helt utan finesser och med ett ganska platt slut) plockade fram mig, Vickan, Mary och Malin och körde upp en mick i nasiktet på oss och frågade varför just vi skulle bli Miss Sverige. Haha, det var kul.
   På Geografin hängde vi på en utställning på Kulturmagasinet och eftersom vi slutade redan vid kvart över två slog jag mig ner i biblioteket med en supermysig bok i väntan på att Lusse skulle dyka upp. Självklart har jag gömt både boktitel och författare, men jag kan rekomendera den. Heh.
   Ifallafall tog jag och Lusse en sväng på stan innan vi gick till hennes mammas jobb, för att låta henne köpa en jacka åt sin dotter och därefter bjuda ut dito och hennes vän på middag. Biteline. Pizza. Med parmaskinka, mozarella, soltorkade tomater, ruccolasallad och rödlök. Mums.
   Efter den härliga middagen (Lusse, hälsa din mor än en gång tack för maten och att hon är supergullig, men inte bara för att hon bjöd på middag) gick vi till Hedbergska för att se musikesternas vårshow med Josse och Ria. Jag hade inte allt för låga förväntningar eftersom jag såg första akten i tisdags och blev besviken på bristen av energi. Men jag blev verkligen possitivt överraskad. Den var energisk rakt igenom, jättesupebra, och alla var jätteduktiga. Precis som man faktiskt förväntar sig att deras framträdanden ska vara.

Imorgon blir det en sväng på Birsta med Alex och därefter ska jag vara med Erik. Bra dag med andra ord.

Hoppas alla där ute haft en bra fredag och får en jättebra helg!

Cheers


Kommentarer
Postat av: dojte

haha rekommendera en bok som man inte kommer ihåg vad den heter :P det är bra ;)



sv: det är bra det :) för det är totally true

2010-01-30 @ 10:11:46
URL: http://dojtes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0