Två saker att säga

Gud vad jag är töntig och bloggfjortis.
   Skyller på att jag är extremt uttråkad (jag är faktiskt det,under  hela kvällen har jag bäddat rent i sängen, lyssnat på musik och druckit te med syster samt suttit och stirrat ut i tomma intet). Visserligen är syster trevlig, men det andra är diskutabelt.

Tänkte tipsa om en film jag tycker alla borde se: "Natural born killers". Underbar film. Jävligt konstig, men jag vet inte, jag är kär i den. Skamligt att det var ett halvår sedan jag såg den sist. Får leta fram den och locka med att alla som kommer hit imorgon (såvida jag inte åker in till stan/möglar bort av uttråkning) får se den.

Handling?
   Mickey och Mallory träffas, blir kära, mördar Mallorys föräldrar, blir sjutglada och åker runt och dödar folk hej vilt. Och har sex. I stora drag alltså. Sjuk, men helt underbar film.
   Sitter och lyssnar på en skiva med "musik from and inspired by Natural Born Killers". Två spår med Nine Inch Nails. Ett med L7. Musiken över lag är skitbra.






Se den!



Eftersom jag som sagt inte har något att göra så kan jag lika gärna skriva värsta uttömmande blogginlägget som typ inte alls är uttömmande men som blir långt. För att det inte ska bli så stökigt så slänger jag in ett streck i mitten. Visst är jag tuff?

När man är uttråkad ska man göra listor.
   När man har gjort listorna ska man slänga upp dem på bloggar så alla ens typ en läsare får ta del av ens mycket intressanta listor (apropå det, jag undrar vilka som igentligen läser min blogg? Har cirkus sex läsare (jag ljög lite med en) och jag vet att Alex är en av dem. Till andra männisor ställer jag frågan: Vad fan läser ni detta för? Kul? Tråkigt? Nördigt? Tycker ni synd om mig? Haha, jag skriver ju inte ens underhållande. Men jag är glad ändå!).

Apropå glad (och listor!) så ska jag lägga upp en lista på saker som gör mig glad.
   Alltså, småsaker som gör mig superglad, inte bara småglad eller saker som är "överdrivna" eller så. Lite mer än vardagsglädje. Vardagslycka kanske man kan säga.

x Kramar
x Frukost på sängen
x Söta "bara-för-att" SMS
x Inte-födelsedagspresnter*
x När folk frågar om man vill komma över på en kopp te/alternativt överraskar en med att fråga om de får komma över på en kopp te
x Promenader med sällskap

*I den extremt eminenta boken "Alice i Underlandet" (som förresten är en av mina absoluta favoritböcker) hamnar Alice på en tebjudning med en hattmakare, en påskhare och en sork. Så börjar de diskutera födelsedagar och hattmakaren (eller påskharen, jag minns ärligt talat inte) slår fast att födelsedagspresenter inte är så roliga eftersom man vet att man får presenter när man fyller år. Att få presenter på andra dagar är mycket mer glädjande, alltså "Inte-födelsedagspresenter", presenter man får då man inte fyller år. Klar logik. Förstår inte att inte alla förstår vad man menar direkt man säger inte-födelsedagspresenter.


Kommentarer
Postat av: Lusse

jag läser din blogg för att.. haha.. det är as synd om dig xD Nä men puss på dig hannah^^



älskar din lista btw<3

2010-01-04 @ 23:31:18
URL: http://paperplanes.webblogg.se/
Postat av: Alex

Jag ÄLSKAR den här bloggen. Blir värsta glad av att läsa den. Den är så söt och glad och du skriver så braaa :D

2010-01-04 @ 23:52:02
Postat av: hannah

Lusse: Du är sötast:)<3 puss^^



Alex: Tack:D^^ Vart tog din blogg vägen?:O<3

2010-01-05 @ 01:37:01
URL: http://zebratankar.blogg.se/
Postat av: Lusse

woho, jag ÄR sötast =D

din blogg är jätte mysig<3 glömde liksom säga de igår^^

2010-01-05 @ 20:08:31
URL: http://paperplanes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0