Pompidipom

På lördag fyller Per 48. Han ska få godis av mig. Vet inte om jag ska köpa en chokladkaka eller plocka ihop en godispåse. Han är en riktig gottegris och så gillar han att få saker han inte väntat sig.
   Vad jag ska ge Elvira som fyller arton på onsdag är däremot ett större problem! Vill ge något lite bättre och något personligt och uppskattat eftersom hon trots allt fyller just arton... Dock är hennes enda intressen fotografering och att leka med olika bildprogram på datorn. Jamen, det känns stabilt! Hm. Typ. Örhängen? Suck. Om hon ändå gillade att läsa, det finns så mycket bra böcker där ute i värdlen som bara väntar på att bli lästa.

Skolan var ovanligt seg och tröttsam idag. Varrenda lektion längtade jag efter att den skulle ta slut. Ont i huvudet, trött och liksom slut. Inte kul. Bilden var mys som vanligt iallafall. Diskuterade gymnasie- och universitetsprogram med vår vikarie samt Johanna och Emmy, ganska roligt och intressant att höra vikariens (ja, jag har glömt hennes namn) åsikter. Hon avråder å det grövsta från att plugga direkt efter gymnasiet. Hon har aldrig varit skoltrött, men var beredd att ge upp efter första året. Och då går hon en "rolig" linje. Så ett år innan vidarestudier, haha.
   Förra gången på bilden skissade vi i intervaller, nu skulle vi välja den/de bilderna som blev bäst och göra en ny bild av, sätta in personerna i olika miljöer. Är inte klar med min bild än, men jag är väldigt nöjd med den. Tecknat/målat den i flytande tuch, vilket har kommit upp på delad etta med bläckhorn och sån där gammeldags penna, ni vet i stål med klyvd spets (underbart verktyg, jag är helt kär).

Imorgon är det skola igen... Orkar inte ha retorik, orkar inte ha engelska, orkar inte kriminologi, orkar inte ha naturkunskap... Uh. Efter skolan vill jag göra något. Om jag orkar. Kanske går på Domsaga på kvällen, om jag inte är allt för trött. Kanske övertalar pappa och Erik om vilken utmärkt idé det är att jag sover hos Erik. Vet dock inte ifall jag får något att haka på... Dubbelsuck.
   På lördag ska jag iallfall vara pigg. Har jag bestämt. Ska till Nea redan vid tre för "förfest och mys". Får se vart det hamnar. Hoppas det kommer vettigt folk dit. Och om det håller sig inom rimliga gränser. Nea känner dock jävligt suspekt folk, med suspekta vanor och gränser. Isånnafall sticker jag och Lusse hem och ser på Bridget Jones och käkar chips all night long. Nåja, bra folk finns det ju med. Som Emelie och Hanna. Och Linnéa själv såklart! Saknar. Alla tre.

Hungrig. Igen. Nu ska jag äta och dricka te.

Puss och kram.

Kommentarer
Postat av: Lusse

Weei! Lusse och Hannah i stora världen med suspekta personer =D Oavsett när eller hur =S vi kommer hem så måste vi se på Bridget Jones! Nu har jag bara ettan... men det kanske räcker med en film!?

2010-01-22 @ 19:39:12
URL: http://paperplanes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0