Tralla la lilla moltuss, kom hit så ska du få en puss



Idag fick jag ett brev från någon jag tycker väldigt mycket om.
Det gjorde mig väldigt glad.

Självklart kryssade jag i rutan för Heil Hitler innan jag sköt den lilla juden*



Tipsar om en underbar blogg jag hittade, med underbara noveller.
"Det här är inte en novell om villkorslös kärlek" får mig att smälta varje gång jag läser den. Läste den första gången i Färdlektyr -06 (tror det var 2006) och blir förälskad i orden.
   Var tvungen att googla på den idag och hoppsan vad överdrivet glad jag blev när jag såg att det var en förkortad version i Färdlektyr, att den igentligen är så mycket längre och bättre.
Stycket
Det var ju inte länge sedan jag hade druckit melankoli ur slitna temuggar på stans enda fik, inte alls länge sedan jag alldeles för berusad hade ramlat hem genom Småstad och mitt i natten lyssnat till ljudet av krossade drömmar och illusioner under mina skosulor. I min (nu för länge sedan urvuxna) naivitet lät jag mig själv tro att svaret på den frågan fanns dolt i saliven som förflyttades från hans mun till min mun när vi kysstes.
gör mig knäsvag.

Kan fortsätta att tipsa om novelliknande saker och länka till en av min vän Måns texter. Han skriver fantastisk, men den här är lurig och andlös.

Och så passar jag på att ge min egna poesi lite reklam.



*Nejnejnej, jag är inte allvarlig. Jag kryssade för ja-rutan och jag var verkligen inte seriös med "sköt den lilla juden". Så, nu kan vi alla sova gott inatt.


Kommentarer
Postat av: Alex

Så sjukt sött :D

2010-01-11 @ 23:25:35
Postat av: Jacob

Jo, jag tyckte faktiskt att det var roligt. Och jädrar om jag skulle vågat lägga till det tredje alternativet.



Men...



Skjuta, Sköt, Skjutit...

2010-01-12 @ 00:55:49
Postat av: hannah

Alex: Jag vet, jag bler värsta superglad :'D

Jacob: Haha ;P Eh.. Gramatik är verkligen int min starka sida, tack för påpekandet, ska ändra med detsamma:)

2010-01-12 @ 08:41:26
URL: http://zebratankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0