"Den som sa att man inte kan köpa lycka har inte köpt rätt saker"

Vi skulle ätit för en halvtimme sen. Jag sväter ihjäl och hela familjen har spårlöst försvunnit. Antingen har de åkt och köpt mat, eller så har de åkt och ätit. Seriöst, de vet ju att jag inte hör något om jag sitter nere på rummet och lyssnar på musik, hahaha, de vill inte veta av mig. Jag funderar på att ringa pappa. Hm.
   *ring ring* Han var på affären och nu är han hemma.

Jag har haft en toppenhelg måste jag få skryta om. I förrgår var jag hos Ria på filmis och igår blev det dito hos Jonas. Vi satt och fikade upp två limpor, sex liter te och två liter mjölk och en chokladkaka som blev supergod och gjord på känn. Såg en dålig film, en bra film och en krigsfilm (som folk somnade till). Så myste (mös?) jag med världens bästa Erik tills den lilla dummingen gick hem. Men jag sov gott ändå. Och frukost hos Jonas äger. Han har ett sånt supermysigt hus och med trevligt sällskap, gott te och tända ljus kan man äta frukost hur länge som helst.
   Inte för att det blev så länge, någon timme eller två kanske, för jag och Alex drog till Birsta där jag slösade pengar på skor. Supersnygga skor. Som jag spanat på sedan i höstas. Fast jag köpte inte de bruna som jag är helkär i, utan de svarta. Kom på att de går att matcha till mer kläder... plus att de bruna inte fanns i min storlek.

Nu plågar pappa mig mer Erikfrågor och snart är maten klar. Tror knappast jag skriver mer på bloggis idag.

Pusshej.




Senare tillägg:
Jag tappade koncentrationen på vad jag skrev om. Hehe.
   Det jag faktiskt skulle komma fram till:
   Någon (inte för att någon igentligen läser min blogg) som har lust att komma hem till mig imorgon? Törstar efter trevligt sällskap. Är visserligen i Gångviken hos pappa, så det är väl ingen som har lust att åka hit, men jag fråga ändå. Ju fler desto bättre. Någon som nappar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0