010110

Gårdagen/-kvällen/natten/morgonen ägde kan jag be om att få tala om.
   Träffade Alex och Juhop vid tolv för att shoppa loss på mat, sen tog vi bussen till Juho och satte igång med matlagning som resulterade i lasange, chiabata (stavning?) och plocksallad. Efterrätten bestod av glass, citronmarängpaj och chokladpudding, plus att vi hade kex och choklad och sånt, så vi slog på lite stort.
   Sällskapet bestod av Joho, Alex, Erik, Sania, Maria, Sebbe, Dag och Johan en stund. Kan ärligt säga att jag tycker synd om Dag och Sania... Hehe, jag var lite upptagen med mitt och de andra var lite upptagna med varrandra.

Vi såg på film och myste och när klockan närmade sig tolv skulle vi gå till Sköns Kyrka, men vi kom inte så långt, utan hamnade på en kulle någonstans i mitten. Vi fick se våra fyrverkerier och tolvslaget "ringdes in" med en supergruppkram. Och en kyss för min del, dock var Erik superelak och välte ner mig i snön.
   Sen gick vi hem och såg på mer film och youtubeklipp hela morgonen... Jag vet inte när de andra somnade riktigt, men jag och jag tror Erik somnade vid sju och då tror jag Sania satt uppe och sms:ade fortfarande. Sen vaknade jag vid tolv av att Sania, Sebbe och Erik och lite senare även Dag åkte hem, somnade om och vaknade vid ett då de andra tre fortfande sov, så jag lekte med Johos dator tills de vaknade och kunde hjälpa till med disken. Köket såg ut som ett studentboende för femton personer där ingen diskat på en vecka, eller som en psykastalt där matlagning är en del av terapin som Alex så passande uttryckte sig. Seriös, det var disk och mat överallt, haha, det såg inte klokt ut!

För en utomstående kanske det inte låter så jättesuperkul, men det var verkligen ett toppennyårsfirande som jag lätt skulle kunna upprepa.

Nu ska jag mysa en stund till och försöka få tag på Erk, sen drar jag hem till Alex.
Höres

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0