Drömmar i massor

Om man ändå kunde leva på drömmar... Åh, jag skulle driva ett bedårande litet eftermiddags-/kvällscafé. Jag vet presis hur det skulle se ut. Kan tänka mig att rucka på drömmarna och placera mitt underbara café inne i stan, men det finns för många caféer där, jag skulle inte överleva konkuransen och skulle inte ha råd med hyran. Suck.
   Jag skulle även alltid ha inspiration och materiel till att kunna skapa små tavlor och andra konstverk som jag skulle kunna sälja för humana priser och som alla ville äga och så skulle jag bli sådär småkänd. Inte stor, det orkar jag inte, men ändå så pass känd att folk skulle kunna möjligtvis känna igen mina skapelser.

När vi ändå drömmer skulle jag vilja kunna få lite pengar för mina dikter och noveller och möjligtvis böcker. Inte överdrivet mycket där heller, men ändå. Jag vill inte ha överdrivet mycket pengar, även om det vore underbart att aldrig behöva bekymra sig om ekonomin, men jag är rädd att för mycket pengar gör människor osnälla och egoistiska och det vill jag inte vara mer än jag är.

Nåja, att tjäna tillräckligt med pengar för att alltid ha bara lite mer än att man precis klarar sig med hyran för en tvåa, ett par katter, mat och kanske ibland nya kläder vore... Mer än underbart. Liksom, just nu är det allt jag önskar mig. Ska kanske ta kontakt med ett förlag angående dikter, men jag vet inte, det har jag ju sagt i två år och det verkar aldrig bli något av det. Måste hitta en skrivare som går att koppla ihop med min dator först.

By the way, jag är hemma idag, för det tycker jag att jag förtjänar och dagen ska ägnas åt Psykologi B och Sims3. Ikväll är det bild och det ser jag fram emot, då ska jag teckna klart min bild på Emmy.
   Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Lusse

Åhh, mysiga Hannah^^ jag skulle bara fika på ditt café av alla i hela stan! Puss på dig och spela lite extra sims för min skull eftersom jag har alldeles för mycket plugg för att hinna med sims>.< (A)

2010-02-25 @ 10:00:16
URL: http://helsingvsnordman.blogg.se/
Postat av: hannah

sv: åh, gör det så kan jag kanske starta upp ett<3 om det inte vore för alla jäkla risker och den extremhöga hyran i stan så skulle jag lätt starta upp ett sommarcafé :'D

haha, så klart:D lycka till med pluggandet!:O

2010-02-25 @ 10:04:06
URL: http://zebratankar.blogg.se/
Postat av: Ria

Hannah! Helt allvarligt. Ta tag i det och pallra dig till ett förlag. :D Var man nu hittar de. :o

2010-02-26 @ 21:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0