Morgondryg och morgonfisk. Eller nått.

44 FRÅGOR DU TROLIGTVIS ALDRIG FÅTT PÅ EN GÅNG!


1. Det första du tvättar i duschen? – fötterna

2. Gillar du kaffe? - nepp

3. Hur mår du just NU? - huvudvärkig, kåt, trött...

4. Vad är sista bokstaven i namnet på personen du har en crush på? - k

5. Berätta om din senaste dröm. – En massa människor (typ ja, Erik, Alex brorsa, Nemo...) skulle fira Alex födelsedag. Så vi fick adressen till där hon bodde, en lägenhet på typ tredje våningen eller så, och lallade ditt med tårta och paketer och... så står Alex i trappen och hyshar åt oss och smyger sig på dörren till våningen under för tydligen så var det inte alls Alex vi skulle fira, utan hennes spegelbild? Dubbelgångare? Andra jag? Ingen fattade men alla ville ha tårta och sen vaknade jag innan vi hann öppna dörren. Sjukt skumt.

6. Skulle du kunna äta din favoritmat under en hel månad utan att tröttna på det? – Lätt. Jag har ingen favoritmat.

7. Vad vill du ha just nu? – Mindre ont i huvudet och en Erik.

8. Har du räknat till 1000 någon gång? - Yes

9. Biter du i din glass eller slickar du bara på den? – Båda. Fast biter oftare än slickar (sen kan alla få tolka in vad de vill här, höhö)

10. Använder du smileys? – Ibland


11. Har du träffat någon kändis? - Klart. Mig själv?

12. Gillar du keso? –  Jovars

13. Vilken låt hade du sist i huvudet? – Artificial Heart (Soul Asylym. Sjukt bra)

14. Hur många länder har du besökt? – Alla i hela världen. Eller. Med Sverige inräknat typ fyra.

15. Är dina föräldrar stränga? - Yepp. De slår mig med piskor hela dagarna och har Hitlermustach och låter mig inte gifta mig med vem jag vill.

16. Skulle du kunna hoppa fallskärm? – Mjo... Mja... Beror nog på humöret.

17. Glittrar någonting i ditt rum just nu? – Yäh. En burk med glitter.

18. Brukar du hyra film? – Bajsigt sällan.

19. Var kommer du vara på lördag? - Marknad? Hemma? Hos din mamma? Ingen vet.

20. Var du med och upplevde när World Trade Center föll i NY? - Uhm. Nej?

22. Vad åt du till lunch? – Igår? Inget. Idag – har knappt tagit mig genom frukosten.

23. Har du lockigt hår? - Näh. Men lite läckert vågigt sådär.

24. När grät du senast? - Igår natt tror jag

25. Har du gått in i en vägg någon gång? - Fysiskt ja. Psykiskt inte riktigt.

26. Favoritårstid? - Vår, höst.

27. Vem höll du senast i handen? – Din mammas snopp. Nej. Erik. (Hans hand alltså)

28. Sover du med TV:n på? – På vaddå? Den står där den alltid står, TV-bänken.

29. Tycker du att du är gammal? - Fett me gammal. Rena tanten. Uj uj uj.

30. Är du mörkrädd? – Som fan

31. Gillar du ditt liv just nu? - Jorå!

32. Har du någon gång valt att ta ett bad istället för att duscha? – Eh. Ja?

33. Har du bra syn? - Som en sparvhök på ecstasy. Vad nu det har med saken att göra. Får man bra syn av ectasy? Måste undersökas. 

34. Var är dina föräldrar just nu? – Pappa är väl på jobbet, mamma är väl på jobbet. Antar jag.

35. Vad har du på dig just nu? – Svarta jeans, sovtröja, huvajacka, tjocksockor, trosor. Ingen BH. Är vild och fri idag.

36. Vad var det senaste du köpte? - Tidningsställ

37. Hatar du mer än 3 personer? - Nä. ”Livet är för kort för att hata”

38. Använder du sushipinnar? -  När jag äter sushi ja. Fast vet ni. Det heter inte sushipinnar, lika lite som det heter köttbullsgaffel eller sparrissoppsked. Man brukar säga ”ätpinnar”. För det är så det heter. På svenska. Och man använder det till andra maträtter än bara sushi.

39. Äger du ett vapen? - Definiera vapen.

40. Gillar du ditt hår? - Inte färgen, inte längden, inte vågigheten, inte den allmänna fulheten. Men att det knappt är slitet diggar jag trots min hårdhänta blonderingsbehandling.

42. Gillar du dig själv? - Jorå, jag duger. Tillräckligt för att inte idas ändra på mig och det räcker gott och väl

43. Vem står dig närmast, din mamma eller pappa? - Mami

44. Hur ofta använder du MSN? – Periodvis jätteöverofta mot aldrig


Det blev en morgonpromenad men ingen gröt. Det fanns ingen mjölk. Stekte upp pannkaksstackarna som blev kvar sen middagen igår, åt dem med glass och blåbärssylt.
   För fanken, lite tjock får man va ibland.

Nu: affären för mjölk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0