Hannah har inte sovit så bra inatt och diskuterade viktiga saker med sin mamma i morse och nu är hon jävligt aggro. Ugh!

Man funderar på att ta bort tvångssteriliseringen på folk som byter kön. Ursäkta, men det är 2010. Det här borde ha försvunnit senast på typ sextiotalet. Men okej - homosexualtitet slutades räknas som en sjukdom ända fram till 1979 (1999 tillkom lagen som förbjuder diskriminering på grund av sexuell läggning i arbetslivet. Nittonhundra-fucking-nottionio). Det kanske bara är jag, men något är galet. Något är "Hej vi är Sverige och vi är så jävla rädda för allt som inte står att det är ok i typ bibeln".
   Dessutom funderar man i samma veva på att låta de som byter kön stanna kvar i sina äktenskap och slippa gifta om sig. Hallå och förlåt? Ursäkta mig? När jag gifter mig ska jag fan kapa av mig benet. Eller nej, jag ska operera om mig! Silikonpattar, fläskläppar, ändra ansiktsform, permaneta håret, kort och gott, förändra mitt utseende totalt och sedan byta personlighet. Totalt. Bli min raka motsats. Det om något borde väl göra att äktenskapet upplöses? Om jag blir någon annan?

Att byta kön förändrar inte personen annat än i utseende. Personen i fråga har ofta gått och våndats i fel kropp i flera år innan den får tummen ur röven och opererar om sig. För det måste den steriliseras. Den får inte efterlämna äggstockar (fattar inte riktigt hur det fungerar det där för tjejer) eller sperma. Som om det skulle bli något fel på barnet för att man ändrar sitt fysiska kön? Vad fan?
   Om det inte sker någon förändring snart kan vi lika gärna starta upp Uppsala Rasbiologiska Insitut. Det är på den nivån vi ligger.
   Men okej. HBT-personerna (jag hatar det där, det låter som en sorts sjukdom) ska vara glada. De får ju faktiskt gifta sig nu. I kyrkan till och med! Ska de inte bli nöjda någon gång?

Förlåt. Men se till att få bort de där jävla Hitler-fasonerna. Nu tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0