Svagdricka - öl som någon fått för sig att spä ut med pommac och spillt vatten i.

Imorgon måste jag återigen upp okristligt tidigt. Redan vid nio ska jag vara uppe på benen, för halv elva ska jag vara hos tandläkaren och spänna åt tandställningen igen. Ser inte fram emot.
   Dock ska jag efter tandläkarbesöket träffa Alex på stan. Vi ska hyra film och så ska hon hjälpa mig hitta en present till Simon. Vad ger man en kille som blir sexton och vars enda intressen är kläder, skate/snowbord och... Tja, that's kind of it. Det enda han lägger pengar på är skor, kläder, brädtillbehör, hörlurar och solglasögon. De tre första kategorierna vågar jag inte försöka mig på och de två sista har han redan alldeles tillräcklig av. Förresten är det dyrt. Presentkort är för dyra. Min Simonbudget ligger på femtio spänn ungefär, hehe.
   Well well, efter stadsrundan ska vi hem till Alex och baka, se på film och mysa.

Mot eftermiddagen/kvällen ska Simon firas.

Måste bara få skriva om en lite kul grej hos farmor idag - vi var där för att fira Simon med farmor och farfar, faster och hennes dotter och så klart pappa, Madde och Jen. Iallafall så ska vi sjunga för honom. Hehe. Sådär lagom pinsamt. Så Madde börjar sjunga "Jag må han leva" medan farmor sjunger "Vi gratulerar". När pappa uppfattar det inser han vad kul man kan göra av det och börar skråla "Staten och kapitalet". Och på det slinker Jen och Jess in med "Blinka lilla stjärna" och "Lusse lelle". Tills ingen kan hålla masken - eller tonen - utan brister ihop i ett härligt asgarv. Till och med Simon.
   Det vart inte så pinsamt ändå, haha.

Dessutom har jag fått en kjol av Jossan. Svart, kort, enkel. Glad glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0