Hej lilla Arne!

Åh, härliga fredag. Det är sällan jag säger det, men vad den här veckan har gått fort! Jag menar det verkligen, känns som det var igår det var måndag och allt som hänt under veckan hände veckan innan.
   Inatt delade jag säng med mysiga Eva. Vi frossade choklad, såg på film, myste och gick på långpromenad - som kändes alldeles för kort.

Idag har dagen rusat fram. Det kan bero på att vi under engelskan var i biblioteket och lånade engelska böcker, och att vi hade arbete på valfri plats under kriminologin. Att vi flummade under retoriken och slutade tidigare från naturkunskapen kan ha viss del i snabbheten att göra.

Ska snart skutta in i duschen. Ikväll ska jag och Erik på bio. Kick ass.




By the way, det här är vad vi gjorde under retoriken. Metaforer men ämnena "kärlek" och "skola".

Skolan är en stenhög men ändå kunskapens källa

Skolan är ungdomens fängelse men ändå odling för sinnet

Skolan är gränser men ändå ett socialt kugghjul

 

Kärlek är inget man kan köpa för pengar

Det är en jordbävning i mitt huvud när jag går från skolan

 

Kärlek – en fallande lavin, för tung för att stoppa.

Det strömmar geonom kroppen, kärleken är den Afrikanska Nilen.

 

Du är högsta vinsten i mitt eget kärlekslotteri

Du är för mig vad cellgifterna är för den cancersjuke

Jag smeker din magmakammare och du får ett pyroklastisk utbrott

 

Våra lärare är likt sten och berg, mossiga.

Vår klass – en ostämd symfoni.

Vår skola är skruvad, krävs mer än en jäkla skruvmejsel för att ordna detta.

 

I kärlek finns både vinst och förlust

Det finns inget bot mot ett brustet hjärta

Jag är en magnet och jag dras till dig

Skolan öppnar många dörrar

Skolan erbjuder ett hav av kunskap

En del tog det seriöst, de var tråkiga. Jag och Alex tog det inte seriöst, men vi var tvungna att välja ut de tre "bästa". De fetstilta är våra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0