Goooodmorgon

Från och med idag har jag börjat länka lite smått hit!

Jag är uppe jätttidigt idag! Eller okej, jag klev upp kvart i nio, man kan diskutera hur tidigt det faktiskt är, men för mig är det supertidigt med tanke på att det är lov och jag hade ställt väckarklockan på halv tio så jag ska hinna duscha, klä på mig, bädda ur sängen, leta fram pajform och plocka upp på rummet det jag hunnit stöka till sedan igår kväll. Sen kommer Alex mamma vid halv tolv-tolv någon gång och så ska jag och Ale träffa Juho på Ica Maxi för lite matshopping till ikväll. Så nervig inför kvällen, samtidigt som liksom... Jag vet inte, hej!
   Ska baka bröd (ska fuska och använda färdig sån "mjölblandning" till ciabata) och citronmarängpaj som jag hoppas ska bli lyckad... Tappat bort mitt superägiga recept så jag fick hitta ett nytt. Det måste bli lika bra som med "gamla" receptet! Fast jag är mest nervös för brödet...
   Och nu ska jag sluta tjata om mitt jäkla bröd!

Inatt drömde jag vad jag kan minnas två drömmar: I den ena var jag, Erik och Joche på ett tivoli och åkte karuseller. Sen upptäckte de andra två att jag hade mina dragkedjeörhängen på mig, så de började dra i dem, och då var det jätteläskigt, för jag började gå upp so på den där banverketreklamen, ni vet?! Det var superskumt.
   I den andra drömmen skulle jag och Alex åka till Skelefteå och hälsa på Mimmi, men vi råkade ta fel buss så vi hamnade i Ö-vik. Då skulle vi byta buss, men gick in en sväng på Odiumclothing (jag är mycket medveten om att de inte har någon markbutik) och shoppade loss. Sedan satte vi oss på bussen och då fick vi veta att man får bättre mörkerseende om man har på sig rena t-tröjor.
   Det var ganska knepigt.
   Hela natten har jag för övrigt vaknat till flera gånger och blivit döleds på att klockan har vart två, fem, sex och så vidare och inte en kliva-upp-vänlig tid.

Har ni sovit gott? Drömt något mystiskt? Pepp inför ikväll?

Nu ska jag skutta in i duschen, höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0