Filmgris

Fast å andra sidan kan jag skapa en underblogg som får rymma lite mer seriösa saker, som till exepel politik och värsta seriösa filosofiska tankarna.
   Sounds good.

Idag (igår, insåg att klockan snart är ett!) såg jag på "Luftslottet som sprängdes" på bio. Den var jättebra (så klart) men boken är bättre (så klart) och boken och filmen skiljer sig något (så klart). Störde mig ofantligt mycket på att Lisbet har samma kläder på sig under hela rättegången, vilket varade i några dagar. Illa illa. Även om hon skulle vara värsta överdriven så är det lite väl illa att vara äcklig.
   Apropå bio så var jag pch såg Avatar för ett par dagar sen och den var underbart superbra! Lite förutsägbar, men underbart söt och mysig och jag är superkär i påhittade figurer och även om jag störde mig på att de har samma klädseder som människor så var avatarerna sjukt... bra, typ. Det märktes att de inspirerats av indianer, haha.

I Frankrike är det olagligt att döpa grisar till Napoleon. I en bok jag läst är det en kvinna som döper sin gris till Misery. Onödigt vetande äger. Speciellt när det handlar om grisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0